IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 17 Januari 2012

The Delay Story...Part 1

Salam dan sejahtera...tajuk entri yang entah apa-apa..ok kan ajelah ye...tajuk Bahasa Inggeris...tulis entri dalam Bahasa Malaysia..memang suka kan nak mencampur adukkan dua bahasa ni...hehe...(dalam erti kata lain..Cikma tak terrer tulis entri dalam B.I..tapi teringin nak cuba..tapi jugak..takut orang lain ketawa..sebab yang faham nanti hanya Cikma sorang jer...hehe)...

Sebelum ni Cikma ada bagitau yang Cikma tak sempat nak berentri semasa cuti sekolah dan awal tahun ni...entri-entri yang nak di masukkan waktu cuti hujung tahun itu terpaksa ditunda gara-gara kesibukan yang melampau..(betul ape..)...dan kesempatan yang sedikit ini lah Cikma gunakan untuk masukkan entri-entri tersebut..

Bahagian pertama..ceh2..Aktiviti cuti yang jarang lah Cikma buat..tapi seronok nak buat bila musim yang kena pada waktunya...mengutip segala buah-buahan di sekitar halaman rumah MAK di kampung...hehe..jangan tak tahu kampung MAK memang kaya dengan pokok buah-buahan...rambutan, manggis, cempedak, durian dan duku...cuma masa cuti tu...buah durian nye tak banyak yang gugur...kebetulan sepupu dari Shah Alam datang ke kampung..kami beli je di Langkap...dua raga besar beli dan kami kenduri derian (orang Perak cakap macam ni..)..so, layan sedikit gambar yang sempat di snap...






MAK yang penuh semangat nak mengait buah rambutan..kekekeke







Sungai belakang rumah@parit besar...dulu lebar sekarang dah kecil jer area nyer...time kecik dulu kalau ada air masuk sawah...sungai ni memang naik..syok mandi wooo.....


Ni sekotak jer snap...ada beberapa bungkus plastik lagi manggis ni..banyak woo...



Duku...tak masak lagi..tapi amik jugak..


Sawah padi yang telah di tuai..


Parit depan rumah yang penuh dengan ikan...geram jer tengok..kalau der kail dah lama dah mengail...


Telur siput gondang...yang banyak rosakkan tanaman padi..


CIKMA : Tenang jiwa raga kalau balik kampung......:)

2 ulasan:

  1. .....bestnyer kg cik ma ni.....teringin nak join orang balik kg....hu hu hu

    BalasPadam
  2. mama : hehe..jom2...tgh musim buah nnnti yg syoknyer...:)

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails