Saturday 16 July 2011

SDH

Salam dan sejahtera..hujung minggu yang malas!!!hehe....last week dah sibuk kemas umah kan...minggu ni duk saja kat umah..nak keluar pun takde mood...huhu..syok jugak duduk umah..layan tv....layan youtube...layan tido...syok2....:)

SDH????..kali pertama dengar malam semalam..pening kepala aku..ape ke bendenya SDH ni...member satu maktab dulu akan meninggalkan sekolah lamanya dan akan bertugas mengajar di Hospital Kuala Lumpur...aku jadi pelik..tukar kerja ke member ni...selidik punya selidik...baru aku tau ada satu program baru yang di mana KPM mewujudkan Sekolah Dalam Hospital (SDH) ni kepada kanak-kanak yang sakit di hospital..emm..no bad..memang Cikma tak tahu..tak taulah kalau ada para blogger espicially yang cikgu2 ni tahu...

Beli paper tadi...program tu baru je di lancarkan kelmarin....emm..memang baru lah kan...member Cikma tu bagitau dia apply kat web KPM..masa cuti sekolah bulan 6 hari tu dia di berikan kursus....tu sebab terkejut gak dalam status muka buku dia pergi kursus ke Hospital Kubang Kerian..takkan nak jadi doktor kan....huhu..rupa2nya ada program ni....

Bagus jugak sebenarnya..sambil mendidik sambil merawat...kanak-kanak yang dah duduk lama di hospital tu mungkin perlu di berikan proses pembelajaran seperti kanak-kanak biasa yang lain..agar mereka tidak ketinggalan..Cikma bangga sangat sebab salah seorang guru yang di berikan peluang Program SDH ni adalah satu kelas ngan Cikma di maktab...memang sesuai sangat..emm...mesti kena banyak bersabar kan nak melayan kanak-kanak tu...:)


CIKMA : Azza....memang aku lembab betui berita2 terkini skang....motif???sibuk sangat ker...hehe....:)

3 comments:

  1. akak memang dah lama tau pasal program ni.. tapi akak tak apply sebab akak bukan org yg penyabar dari segi psikologi...ada doktor yang suggest.. tapi akak tak sanggup..

    ReplyDelete
  2. cik ma kami sgt minat nak masuk sdh...then tanya ustaz asman, rupanya gb berkenan nak bagi cikgu lain tapi cikgu tu diploma..depa nak syarat dg41...last2 aku tak mo lah, sbb kursus masa bulan 6 ri tu, aku dah plan nak jejalan..bukan rezki kut

    ReplyDelete
  3. kak min : smalah kak...sya ni pun bkn jenis penyabar....karang parah plak anak org..dr nak sembuh terus sakit balik..huhu

    aza : ye ke...oooo...sapa ckgu tu...aku rasa x lah kot....kena bnyk brsabar u'lls...aku ni dh ler baran jer...:)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...