IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 25 September 2014

Aiskrim Durian di Bandung

Tiba-tiba rindukan apa yang di makan di Bandung....

Oooo...sorry..masih belum berkesempatan untuk menulis catatan perjalanan Cikma ke Bandung dan Jakarta, Indonesia pada bulan Mei yang lalu....adoaiii...busy u'alls!!!...hehehe...travelog Cikma pun tidak sempat di tulis...huhuhu.....memang rasanya kalau nak tulis lepas ni haruslah ada yang lupa ingatan apa yang di buat atau yang di lakukan di sana..

Nak share sedikit apa yang aku makan...paling di ingat adalah aiskrim durian di Bandung...okay...memang di akui aku susah sangat nak membeli makanan di tepi jalanan di sana....perkara utama adalah tidak mahu peristiwa sakit perut dan cirit-birit berlaku sekali lagi semasa pergi ke Vietnam tahun sudah...adoiii seksa ya amat bila perut meragam...mood nak berjalan mati terus kalau perut buat hal...so, bila ke Bandung aku memang avoid untuk membeli atau rasa makanan di tepi jalan...

Tapi...bak orang cakap lah kan...kalau tak rasa...rugi...bukan ada selalu pun...dan bukan sama dengan di negara sendiri....memang kena berani dan menanggung risiko sendiri...hehehe...

Aiskrim durian ni memang buat Cikma nak rasa lagi...it's not durian flavour...tapi...durian tu yang ada bersama aiskrim...erkk!!! camne nak explain ekk....maksudnya...aiskrim tu perisa lain...tapi seulas durian akan di letakkan di bawah aiskrim tu....haaa....paham kan!!!

Di tambah dengan manisan pulut hitam di dasara bekas aiskrim tu (bukan kon...cuma cup plastik)...memang sangatlah sedap...pasai apa berani rasa...sebab tengok cousin beli dulu...dia beli dengan pembeli jalanan jer...pakai basikal bawak aiskrim tu...tengok yakin sebab nampak bersih...but...orang katalah...kena tanggung risiko (hehehe)..kemudian rasa sikit daripada dia...terus Cikma beli....memang berbaloi-baloi...di tambah dengan isi durian yang manis dan berlemak tu...pehh!!!heaven!!...

Prize...emm...tak silap lah dalam 5,000 rupiah (ingat2 lupa)...lebih kurang anggaran duit kita RM 2.00 gitu..betui ke idak??? hehehe....



CIKMA : Kangen sama Bandung...:)....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails