IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Rabu, 24 September 2014

Kalau Aku Kaya

Tetiba motifff yang tidak terjangka...kekekeke...

Ramai nak jadi kaya kan....kaya duit...kaya budi bahasa, kaya cantik (ade ke??) dan segala-galanya kayalah...roti kaya pun sedap..hehehe

Kalau dengar lagi Altimet feat. Awi Rafael tu...(Kalau Aku Kaya)...memang kena lah dengan masyarakat kita2 ni yang impiannya nak jadi kaya...sapa yang tak nak kaya oiiii....dunia ni macam ana yang punya!!! huhuhu..

Tapi lah kan...jadi kaya ni ada baik dan buruk...baiknya bila apa yang kita hajati semua dapat....baiknya apabila kita boleh tolong orang susah...baiknya apabila kita boleh gunakan duit tu untuk bina tempat2 yang baik dan dapat di manfaatkan kepada orang lain...betui tak!!!

Cuba tengok buruk nye jadi kaya...orang jadi sombong, bongkak, tak ingat nak mati, berlagak, ada yang kedekut dan menunjuk-nunjuk...betui tak!!!

Tu Cikma cakap...jadi kaya ada pro dan kontra..apa-apa pun biarlah ia datang dari niat yang baik...bila kita niatkan diri kita yang kaya tu ke jalan yang baik...baik lah ia...tapi kalau dah niat jadi kaya tu buruk...buruk lah ia....hehehehe

Meh layan lagu favorite aku ni...dulu siap buat ringing tone handset...sekarang tak lah...sebabnya...ABAH dan MAK aku tak suka!!!...hehehe...bak kata mereka...ingat nak kaya jerr...ingat mati takde pulak!!!...kena sedas!!!! hahahaha...





CIKMA : Kalaulah aku kaya.....huhuhu....bahagia hidup....kekekeke

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails