IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 3 Oktober 2013

Program Jaringan dan Silang Budaya SKPI - SK PEDU 2013

Alhamdulillah..sebenarnya program ni yang membuatkan Cikma macam ala-ala tidur tak lena..mandi tak basah..makan tak lalu..tapi bila program ni berjalan dengan baik dan telah pun selesai..Cikma bersyukur sangat..sekurang-kurangya habis satu kerja yang di anggap mencabar lah jugak..

Walaupun merangkap setiausaha..tapi banyak yang Cikma kena settle...bertegang urat dengan ketua program, di tambah dengan kerja-kerja lain di sekolah dan macam-macam lagi lah membuatkan Cikma sedikit stress...Cikma pun nak ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan sejawat yang banyak membantu sepanjang program dan sebelum program berlangsung..

Satu ilmu baru sebenarnya Cikma dapat dalam program ni..sekurang-kurangnya dapat mengetahui selok belok bagaimana membuat satu lawatan yang membabitkan murid-murid..bermula daripada kertas kerja hinggalah kepada hari kemuncaknya..pengalaman yang mungkin akan di gunakan di sekolah lain..:)

Program Jaringan dan Silang Budaya ni merupakan julang kali nya sekolah Cikma lakukan..program bersama SK PEDU, KEDAH..kenapa PEDU???sebab ketua program nya orang sana (hehe)...program di mana murid-murid sekolah CIKMA (SK Pandan Indah) akan di jadikan anak angkat kepada sebahagian orang-orang kampung di sekitar kawasan kampung di PEDU, kiranya SK PEDU menjadi tuan rumah dalam program ni

Antara objektif program ni adalah untuk mendekatkan murid-murid mengenai suasana dan kegiatan orang-orang kampung di sekitar PEDU. Selain itu merapatkan ukhwah antara rakan-rakan baru di sana....banyak aktiviti yang di jalankan, antaranya melawat ke kilang beras, pergi ke kolam memancing, melihat kawasan penanaman padi, ke Muzium Padi, Kedah dan melawat Pekan Rabu..

Walaupun penat, rata-rata murid-murid beritahu Cikma mereka suka sangat menyertai lawatan ini...terutama mak ayah angkat diorang yang layan mereka dengan baik..siap bagi hadiah dan wang lagi...dan ramai juga mak ayah angkat ni beritahu Cikma yang mereka tak puas melayan anak-anak angkat..sebab program ni terlalu singkat di tambah dengan jadual program yang padat...budak-budak tu pun hanya semalaman jer kat rumah mak ayah angkat mereka..emm..takpelah..lain kali kita buat lama sikit naaa...

Apa-apa pun..Cikma lega program ni berjalan dengan baik..walaupun ada beberapa kelemahan..tapi bagi aku program ni berjaya dan mencapai matlamat..Di sini juga Cikma nak ucapkan berbanyak-banyak terima kasih kepada rakan-rakan sejawat yang terlibat secara langsung atau tidak dalam menjayakan program ni...segala kelemahan itu datang nya daripada Cikma sendiri dan yang baik itu daripada ALLAH SWT..rasanya rakan-rakan sejawat pun enjoy dan happening berada di PEDU kan!!!sambil menyelam minum air..sambil jaga bebudak kita bercuti kan...hehe..anyway..terima kasih sekali lagi....

Layan kan sikit gambar-gambar yang sempat di snap...

Nama program : Program Jaringan dan Silang Budaya
Tarikh              : 13,14 dan 15 September 2013
Tempat            : SK PEDU, KEDAH
Anjuran           : PIBG SK PANDAN INDAH dan PIBG SK PEDU









CIKMA : Kenangan yang tak boleh di lupa di sana...makan..makan...makan..hehe..suka sangat makanan kampung atau masakan utara..memang membuka selera betul...lepas tu pergi mana-mana asyik makan jer kerjanya...serius!!!dah tak kisah diet pun...rezeki kan...orang dah bagi...takkan tolak pulak..hehe..that's why Cikma fall in luv dengan orang-orang kampung kat sana....:)..selain tu, kami cikgu-cikgu pun terharu dengan sambutan yang di berikan oleh SK Pedu..memang sangat terharu rasanya..kami tak sangka di sambut sebegitu hebat...Terima Kasih di ucapkan kepada semua guru SK PEDU!!!semoga kita bersua kembali...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails