IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 18 April 2013

Masak Asam Tempoyak Ikan Patin


Auuww...craving this 'lauk"..haha..seriusss!!!..favourite dish Cikma ok..asam tempoyak ikan patin..pehh!!!memang tak pandang orang belakang lah!!

Ni masa Cikma cuti sekolah hari tu..walaupun sempat bertapa (hehe) sekejap di Diamond Bay sebab terbang ke Vietnam..tapi sempat lah masak lauk kesukaan ni..bila MAK volunteer nak belikan ikan patin untuk Cikma..apa lagi..tangan terbuka lah di tadahkan..sebab dia tau anak dia ni suka naaa ikan patin..walhal dalam famili aku sorang jer yang boleh di katakan kemaruk makan ikan patin..MAK..emm..jauh ler sekali..nak menyiang ikan ni pun payah..ni kan pulak nak makan..hehe

Ikan patin mai from sungai ekk..bukan di bela..rasa memang lain lah nokk..fresh ooiii..walaupun bukan dari Sungai Pahang...tapi ok lah kan..Sungai Perak jer pun..

Nak letak resepi..rasanya tak payah ekk..sebab senang jer masak nya..cuma kita letak tempoyak jer..yang penting memang marvellous....hehe...

CIKMA : Compare asam pedas..rasanya ikan patin ni lebih 'kick' dengan asam tempoyak kan...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails