IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Isnin, 25 April 2011

Siput mentarang

Mentarang@siput mentarang...pernah makan tak???kalau tak pernah makan..cuba tau..Cikma kali pertama makan dalam 3 tahun sudah...setiap kali balik ke KL..aku selalu balik ikut Kuala Selangor...sepanjang Sabak Bernam tu adalah gerai-gerai yang jual mentarang ni..so, masa tu aku dan ex-housemate singgah dan beli...buat masak lemak..memang syok makan...MAK Cikma tak suka mentarang...itu sebab setiap kali suruh singgah beli mentarang...MAK memang tak mahu..suruh masak apatah lagi...so, kempunan lah Cikma nak makan...

2 minggu lepas Cikma berkesempatan beli mentarang...nak punya pasal kan...paksa jugak MAK belikan..kekeke...suka Cikma....tapi sebab MAK tak nak masak..aku cuma beli yang dah siap di bakar dan di goreng tepung...puas u'alls makan siput mentarang ni....aku sorang yang menghadapnya...ABAH adalah rasa sikit....

Ni Cikma share gambar mentarang bakar dan goreng ekk....syok giler.........:)


Mentarang bakar


Mentarang goreng tepung 


CIKMA : Nak tahu apa siput mentarang ni klik KAT SINI

4 ulasan:

  1. Yelah, kalo lalu k.selangor mmg byk mentarang kt tepi jalan tp tak pernah pun akk beli sbb tak tahu nak masak pe hehehe....

    BalasPadam
  2. kak mas : mmg syok makannye kak..masak lemak atau rebus jer..banyak lagi resepi bleh kita masak dengan mentarang ni...try lah kak!!!......:)

    BalasPadam
  3. tak pernah makan..tp kalau berpeluang nak gak try

    BalasPadam
  4. farah : try lah farah...best tau!!!!rasanya macam lala...

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails