Monday 25 January 2010

Haruskah aku???

Rase baru jer nak bernafas bebaik minggu ni...perjalananh hari2 aku kat sekolah dah kire smooth...aku pun dah boleh handle sikit2 thn satu ni...ade gak yang belum sudah...tapi insyaallah aku akan cube selesaikan secepat mungkin...

Tapi...tiba2 hari ni aku dikejutkan dengan satu berita yang sangat membuatkan aku rasa teruk dan sakit hati yang amat perit...kenapa??emm..Aku dapat tahu yang rupa2nya selama ini orang yang patutnya jadi pemangku penyelaras tu adalah orang lain...tunggu mase jer dia dapat jawatan penyelaras tahun 1 sepenuhnya...aku x salahkan dia 100%...tapi...kenapa sekarang...pada waktu aku dah hampir settle semua untuk tahun 1...senang2 orang lain ambil alih tempat aku...

Aku x gila kuasa...nak amik...amiklah...cuma yang aku kesalkan...pentadbir beria2 nak suruh aku pegang sementara penyelaras tahun 1 tu...dengan minggu orientasi aku kena handle...hingga hari pertama persekolahan yang kelam kabut...di tambah dengan macam2 perkara yang buat aku sangat2 letih...(sampai jatuh sakit)...pastu alih2 orang lain senang jer amik time sume benda2 tu dah aku settlekan...dan aku tak paham lah...kenapa pentadbir ni buat benda BODOH ni....

Kalo setakat nak suruh aku jilat air liur orang lain...baik x payahlah bagi jawatan tu pada aku...aku sedih sangat2...:(...dah ada nama yang di suggestkan...alih2 yang buat sume keja aku jugak...pastu sume dah settle orang lain senang2 jer amik sume....aku sedih...kecewa...sakit hati...teramat sangat...

Dulu aku nk mintak sesi petang...ada yang cakap tahun 1 kurang cikgu Bahasa Melayu...ok...aku bleh terima...aku redha jer masuk balik tahun 1 sedangkan aku dah bnyk buat preparation untuk tahun 4...pastu dapat tugas pemangku penyelaras tahun 1...aku redha lagi...sedangkan waktu tu ader 17 jawatan aku dapt tuk tahun 2010 ni...aku cakap dalam hati...ni kerje...rezeki kita...periuk nasi kita...pikir yang aku dulu susah sangat nk dapat keje...skang dah dapat jadi cikgu ni bersyukurlah...tapi...bila pentadbir buat macam ni...aku kecewa sangat2...dah tau ada nama lain dalam kepala dorang...kenapa jugak mention nama aku untuk handle jawatan tu...aku memang tak faham...ape yang dorang nak sebenarnye dari aku ni...maybe sebab aku ikut ajer apa yang dorang suruh...x penah nak bantah2...jadi dorang pun sesenang jer nak campak dan amik aku balik...ingat aku ni aper??bola yang boleh tendang,sepak sesuka hati....

Aku tak penah nak pikir pindah sekolah tu...aku sayang kat sekolah tu...tapi sebab kes2 macam ni...aku dah macam tawar hati nak duduk lama kat sekolah tu...ntahlah...aku dah selesa duk kat situ...tapi........emmm..

Aku harap sangat2 lepas ni...tolong jangan buat benda2 tu kat cikgu2 lain pulak...aku rase macam ape yang aku buat selama ni x do sorang pun nak hargai...sedih bila dikenangkan balik...ujian yang begitu berat bagi aku...tapi...aku redha...aku pikir sume ni ader hikmah...cuma sekarang aku dah letih sangat nak pikir benda ni...aku akan cube settlekan sume keje yg belum selesai sebelum ORANG BARU tu amik alih..harap2 dia dapat buat yang lebih baik dari aku...sebab DIA PILIHAN PERTAMA......

CIKMA : Bersyukur dengan nikmat dan rezeki yang ALLAH SWT beri pada aku selama ini...

2 comments:

  1. pernah alami dan tau apa rasanya. buat kerja sengsorang smpai akhir.tp resultnya orang lain dapat nama..tumpang simpati..kuatkan semangat

    ReplyDelete
  2. hmmmm...ye ke...hanya yg penah kena tau rase sakit ker tak...thanks kak min sbb selalu support saye!!!!i'm appriciate that...

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...