IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Selasa, 4 Disember 2012

Kampung ku...kampung ku jua...

Seronok kalau kita ada tanah sendiri kan..apatah lagi bila kita ni berbudi pada tanah...langsung jua tanah akan berbudi balik kepada kita..betul tak???..

Cuti sekolah selalunya hujung tahun ni lah time musim buah-buahan tiba..memang syok..boleh petik dokong..ambil buah rambutan dan manggis..tunggu buah durian gugur..sambil pergi tangkap ikan puyu dan haruan di belakang rumah..peh!!!syok..walaupun Cikma ni ada time malas nak ambil (tukang makan jer..)hehe..

Meh layan aktiviti yang aku dan famili buat bila kami balik kampung.hadap buah-buahan u'lls..korang ade???hehe...:)





CIKMA : Teringin terojun sungai..tapi bila pakcik bagitau ada lintah...terus tak jadi..huhu...

2 ulasan:

  1. . . .Best sungguh. . .Teringat zaman mamaijat kecik2 dulu. . .Skang sumer dah x ade. . .Sebab dah x der org tua yg nak nguruskan kebun2 tersebut. . .
    Tapi skang buah2 an tu plak yg datang cari mamaijat. . .Anak menantu belikan or bawa dr kg dia orang.syukur,merasalah buah2 an tu juga. . .
    Mmg best kalau dpt cekup ikan2 n mandi sungai. . .Tapi takut. . .Pacat!!!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. mamaijat : betul tu..rugi sangat kan mama kalau kita takde tanah..lagi2 kalau tanah tu kita buat tanam buahan..seronok untuk cucu cicit nanti..tapi sedih bila orng2 kita ni suka jual tanah...nak cepat kaya..:(

      Padam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails