IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Khamis, 29 September 2011

TYPHOON


Jam lappy Cikma menunjukkan pukul 2.30 pagi...lepas iron baju dan mandi pagi...huh???sori..peel Cikma yang boleh membahayakan diri sendiri..panas rasanya.....sorry ekk...memang tak elok mandi pepagi ni...tapi terpaksa...ok....

RUGI sesangat...Cikma jugak baru selesai tengok cerita korea ni TYPHOON ni kat 8TV...yaa...dah dekat nak habis baru dapat tengok..motif???Cikma sejak 3,4 hari ni badan rasa tak sihat...hari ni aku balik awal dari sekolah (6.00 ptg dah blah)....semalam tak boleh nak lelap mata sampai pukul 4.00 pagi..walhal dah makan segala jenis ubat yang boleh mengantuk (pil selesema,antibiotik,panadol)...tapi mata tetap celik...huhu..dan akhirnya di sekolah Cikma dah rasa nak pitam...aduhai...(di tambah makan panadol tanpa ambil sebarang makanan...meeting panita BM punyalah lama..huhu...lepas tu baru makan nasik)....

Cerita ni memang buat aku tersentuh...dah lama tahu cerita ni..tapi tak berkesempatan nak tengok...tulah sebab rasa rugi nya tak tengok dari awal (pukul 7 malam dah tidur u'lls.....)...bangun2 jer dalam pukul 11 lebih tu..bukan terus bukak channel 8TV..pegi layan channel lain..alih2 pukul 12 lebih baru nak tengok...huhu..cerita yang mengisahkan tentang dendam seorang lelaki kerana ketidakadilan dalam menempuh kehidupan sebagai pelarian KOREA UTARA..well...memang cerita ni terbaekkk....aku memang suka tengok kisah2 cenggini....ending...sangat sedey...menitik gak air mata ni....tetiba teringat semangat perjuangan dan jati diri rakyat MALAYSIA..tengok dalam cerita ni jugak selitkan sanggup mati kerana negara...huh...kan seronok kalau ada filem MALAYSIA yang boleh ikut macam ni.....:)


CIKMA : KOREA SELATAN mewajibkan semua rakyatnya (kaum lelaki) memasuki latihan ketenteraan selama 2 tahun....WAJIB ekk....tak kira lah korang tu artis terkenal ataupun mempunyai jawatan yang tinggi dalam kerajaan dorang.....MALAYSIA boleh tak buat camtu????korang punya opinian?????share2......:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails