IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 3 November 2013

aDA IDea taK???

Lari dari entri sebelum ni...makan jer kerja nya kan..so, kita tulis entri lain pulak...hehe

Cerita mengenai idea..ataupun cadangan..pernah tak terfikir dalam kepala otak kita ni macam-macam idea nak di terjemahkan, tetapi lepas tu, tak jadi..ada tu idea 1 jer..tapi bila di terjemahkan..woh!!!fantastic...

Itu yang selalu terjadi dalam diri manusia...idea atau cadangan yang ada ketikanya membawa kita ke sesuatu perkara atau tujuan yang penting dalam hidup....idea bernas selalu datang daripada pemikir yang hebat..idea kurang bijak selalunya datang daripada orang yang hanya melihat perkara itu dalam kesan masa pendek...maksudnya idea yang hanya nak melepaskan diri...

Idea wujud bila otak kita berfikir untuk mencari jalan penyelesaian, apabila kita mahu mencari sesuatu perubahan yang baharu dalam hidup..kadang-kadang idea dapat tanpa di rancang, dan ada ketika macam mana di rancang dalam pemikiran tapi akhirnya tidak terjemah idea itu secara fizikal...dan kerana itu idea yang kita nak berikan pada orang lain mendapat bantahan dan kritikan..tetapi kerana idea itulah manusia dapat menimbal baik dan buruk sesuatu keputusan..betul tak???

Kerana itu...kita ni harus bersyukur di lahirkan sebagai manusia..punya pemikiran serta sentiasa berfikir untuk mencari yang terbaik dalam hidup kita..namun setiap idea itu haruslah terarah kepada positif..bukan yang negatif...dengan harapan idea yang di cadangkan itu membawa manfaat kepada manusia khususnya...:)


CIKMA : Idea banyak dalam otak..tetapi hanya ciput jer yang boleh di terjemah secara realiti..hehe..takpe..sebab kita sentiasa berfikir kan...teruskan Cikma dengan idea anda itu...chaiyok2...:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails