Wednesday 10 July 2013

Ramadan Yang Hilang - Slot Samarinda TV3


Boleh ye Cikma letak jap tajuk drama ni..macam biasa bila waktu bulan Ramadan ni banyak lah drama2 yang boleh di katakan best dan penuh keinsafan di pertontonkan di khalayak umum..secara automatiknya kita tak lah di sogokkan dengan drama yang entah apa-apa kan..

Slot Akasia..Cikma tak tonton dalam waktu Ramadan ni..slot Samarinda..boleh di layan coz selesai menjalankan ibadah solat terawih...hehe..tahun ni drama nya ala-ala boleh di terima..sangat seronok lah di tonton selama sejam tu..para pelakon not bad...paling utama Cikma dah lama tak tengok lakonan pelakon Zamarul Hisyam dan Eira Syazira..sebuah karya yang mengisahkan tentang anak angkat yang lupa diri dan berlagak sejak jadi anak angkat keluarga orang kaya..

Mula-mula episod Cikma ada sikit tak berapa setuju dengan beberapa babak especially bila watak pelakon kanak-kanak nya yang di pukul seorang cikgu gara-gara keputusan teruk ya amat..ermm..nak di perbetulkan..kami2 yang jadi cikgu ni tak lah sekejam tu nak rotan sebab budak gagal dalam periksa...dah tu pulak watak guru tu macam tak bertimbang rasa...selalu bila budak yang bermasalah dalam pelajaran mesti dia ada problem..sama ada masalah keluarga ataupun masalah di sekolah..kami akan tanya lah...tak dak lah terus amik merotan bagai..itu ajelah babak yang sedikit buat Cikma terkilan..yang lain..sangat ok..

Sesiapa yang belum tengok..try lah tonton drama RAMADAN YANG HILANG ni..dua beradik lain mak dan ayah ni dah besar sekarang (episod terbaru)..yang baik of coz di pegang oleh pelakon Eira Syazira (sesuai sangat sebab dia memang layak pegang watak yang lemah lembut)..dan si adik yang tak sedar diri tu di lakonkan oleh pelakon baru Syatila Melvin..

CIKMA : Sokong drama tempatan..hehehe..(lupa terus drama Korea sekarang ni...:)..)

2 comments:

  1. itulah namanya pelakon. berlakon mebuta tuli tnp buat research. tp ada jugak cikgu yg perangai mcm tu. style mkn gaji buta.!!! btw, episod last smlm mcm skit hati kan kak. x insaf2 icha tu. sian mak n kakak dia!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. fatinnadiah : hehe..kengkadang kita kena gak fikir kot...hanya lakonan semata-mata..tapi bukan kita ni pun sedang berlakon ker??cuma kita berlakon di dunia realiti...betul tak??huhu...layan kan jelah ye dik....kita penonton hanya menonton untuk hiburan semata-mata...:)

      Delete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...