IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Rabu, 14 Januari 2015

Dah masuk tadika


Alhamdulillah...

Assalamualaikum...dahhh terlalu lama kan tak cerita pasal Kak Yong aka Amalin@Alin dalam belog...sesungguhnya rasa kejap masa berlalu...

Tahun ni Amalin akan berusia 5 tahun, jadinya..dia akan bersekolah...ya...dah masuk pun...Alhamdulillah...rasa seronok ya amat tengok dia happy pergi school katanya...rasa sebak jugak bila teringat balik masa dia kecik-kecik dulu....menahan sakit yang di tanggung....kalau ikutkan Amalin dah 80% dalam keadaan sihat...tiub kat perut dia pun dah tak pakai....(kepada sesiapa yang tak tahun Amalin ni merupakan antara kanak-kanak yang mengalami masalah jantung masa kecil)...nanti boleh tengok cerita dia dalam post2 yang lepas...

Minggu ni kiranya dia pergi tadika dari pukul 8 hingga 12 tengahari...last week minggu orientasi...tak delah belajar sangat...kata kak long...cikgunya beritahu Amalin ni kalau letak beg pakai campak jer...hehehe...pastu kasut ntah ke mana dia letak...adoaiii...tak pernah lagi kan pergi school....

Kelmarin tanya Kak Long tentang Amalin...yang ni tak tahannya...Si Amalin menangis nak mintak balik rumah!!!hehehe...mungkin dia bosan kot!!!yelah sampai tengahari kan...masa minggu orientasi tu pukul 10 pagi dah balik rumah...alahaii...

Takpelah mula-mula...mungkin lama-lama nanti oklah tu....harap Amalin dapat sesuaikan diri dengan kawan-kawan, cikgu dan kawasan sekitarnya...cuma Amalin ni kalau dia bercakap belum lancar lagi....mungkin dia bukan macam budak-budak normal yang lain...apa-apa pun Mak Ngah doakan yang Amalin akan berjaya dunia dan akhirat....Aminnnnnn....

CIKMA : Sempat jenguk Amalin hujung minggu lepas...ajar dia pegang pensel dan tulis huruf...tapi tak berjaya nak lentur lagi...takpe dikit-dikit dulu ye Alin.....:)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catatan Popular

MY LISTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails