IKUT BLOG NI

Pelawat blog

Pray for them...Pray for GAZA

Pray for them...Pray for GAZA

Ahad, 25 Mac 2012

Road and Trip - KELANTAN N TERENGGANU (14-16/03/12)....PART 1

Salam dan sejahtera....hujung minggu yang sibuk..di penuhi dengan aktiviti berjalan-jalan mencari pasal!!!hehe...menghilangkan tekanan barangkali...dan selebihnya memenuhi aktiviti orang 'bujang' ni bersama kengkawan sebelum 'berdua' nanti...:)

Aktiviti hujung minggu ni nanti Cikma update kemudian...nak cerita mengenai perjalanan Cikma makan angin di Pantai Timur pada cuti sekolah hari tu...Alhamdulillah..lengkap sudah perjalanan Cikma mahu menjelajah Semenanjung Malaysia...kerana negeri KELANTAN ialah negeri yang pertama dan terakhir Cikma jelajah...lepas ni nak cukupkan satu Malaysia pulak...kenalah naik kapal terbang pulak kan...ke SABAH dan SARAWAK...:)

Kali pertama ke Kelantan...emm..memang waktu cuti sekolah sangatlah sibuk dan jammed...lebih-lebih lagi Cikma ke Pasar Besar Siti Khadijah...sehari suntuk di sana...memborong???emm..Cikma takdelah sangat..cuma MAK yang rasanya banyak ber'shopping' untuk anak-anak dan cucu-cucunya...

Kami tinggal di homestay di Jerteh, Terengganu..emm..kenapa di Jerteh??sebab situ kami boleh berjalan ke 2 negeri sekaligus...Cikma sempat jugak ke beberapa tempat di Terengganu..tengok pantai dan jugak ke Pasar Tani Besut...memborong jer kerjanya Cikma dan MAK...apa-apa pun seronok sebenarnya..yelah makan angin kan..asyik-asyik duk KL jer.pastu kerja kat sekolah tu bertimbun-timbun..jadi cuti sekolah lah adalah masa yang sesuai untuk menenangkan jiwa dan raga...betui kan???

So, layan beberapa keping gambar yang sempat ni snap...Cikma continue cerita nanti di Part 2 ekk....


Sarapan di GOPENG


Budak comel ni meragam time kami ikut jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands..pening kot...tu sempat post tepi jalan ni...hehe

Anak manja MAK...ye ke??haha


Makan tengah hari di Gua Musang..


Singgah Masjid Hadhari Jerteh..tunggu orang amik kami ke Homestay di AMIR


Mak Ngah pun nak tangkap gambor gak...



Cari sarapan kat bandar Besut...pergi kejap tengok pantai...


Terbaekk!!!!nasi dagang original...


Nasi kerabu yang syok!!!

Budak ni kalo makan nak makan sendiri...layan jelah dik...


Menunggu my bro parking kereta sebelum enter to Pasar Besar Siti Khadijah..

CIKMA : Ye ke kalo nak harga murah kat Pasar Besar Siti Khadijah atau kat tempat2 lain di sekitar Pantai Timur ni kita kena bercakap loghat sana????

4 ulasan:

  1. .....kenangan mengusik jiwa.....

    BalasPadam
  2. nasi dagang dan kerabu..,memang favourite saya.kalau balik kg, hari2 makan nasi dagang

    BalasPadam
  3. mamaijat : hehe...kan...:)

    BalasPadam
  4. wa ; thanks sbb sudi jengah blog sya..mmg nasi dagang favourite saya..dpt mkn yg original..mmg x igt nak mkn nasi lain..hehe

    BalasPadam

Catatan Popular

MY LISTED

Arkib Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails