Friday 23 April 2010

Berangan

Petang-petang Jumaat ni memang best berangan...maklumlah masa panjang untuk rehatkan minda dan badan...balik sekolah pun cepat...nak tido..maybe petang-petang sikit...kiranya hari Jumaat memang hari yang di nantikan oleh aku setiap minggu...

Selalu aku suka dok berangan apa yang aku nak buat untuk hujung minggu..tak pun plan nak buat apa untuk next week...tapi....selalunya bila dah duk berangan macam-macam..last-last terus tertidur...plan entah kemana...bangun tido...bukak peti ais..duk cari benda nak di makan...macam manalah badan ni nak mengecil!!hehe...

Tapi..hari ni aku berangan nak naik kapal terbang...rasanya dua tiga menjak ni aku dah duk berangan nak naik aeroplane ni...dah mula survey flight...tengok-tengok tempahan tiket...boleh pulak tu kira-kira budget...hehe...pastu dah plan nak shopping apa kat tempat yang aku nak pergi tu...tapi apa yang pasti  berangan naik kapal terbang ni..memang macam confirm je untuk tahun ni...

Senang citer..aku ni sebenarnya tak pernah langsung naik flight...dah nak masuk umur 29 tahun memang tak pernah rasa macam mana lah dalam flight tu...macam mana rasa tengah nak berlepas..macam mana layanan petugas kabin...macam mana duduk kerusi ekonomi..atau 1st class...semua nya aku tak tau...tu sebab tahun ni aku berusaha jugak nak naik kapal terbang....niat dah ada...tunggu peluang jer ni....

Harap-harap berangan aku ni boleh jadi kenyataan....dekat mana tempat yang dituju..emm..maybe dalam Malaysia dulu kot....luar Malaysia...insyallah tahun depan..itupun kalau ada budget lebih....teringin jugak nak tengok negara orang...boleh juga luaskan mata dan ilmu pengetahuan....bak kata pepatah..JAUH PERJALANAN...LUAS PERMANDANGAN.......


CIKMA : Harap-harap betul lah tahun depan dapat melancong ke luar negara....Insyaallah...teringin nak pergi Korea Selatan....hehe...

5 comments:

  1. wah nak g travel jauh tu
    nak kemana?
    tempah tuk akak gak ye
    sponsor ye..
    heheheee...boleh g2?

    ReplyDelete
  2. salam akma,baru ni akak sempat dtg umah akma..takper berangan2 yang indah tu seronok..kumpul duit nnti boleh laa jejln gi mane2 destinasi..mmg seronok bila dpt penuhi angan tuh kan..semuga sukses..salam kenal

    ReplyDelete
  3. sayang2 ibu : tak ler jauh pun..Malaysia Timur jer...alamak!!!kena sponsor ekk??lain tahun ye kak !!!hehe

    kakasma : wslm..tima kasih jenguk blog...budak baru belajar tulih2 blog ni...suka jenguk blog akak..dahle saya ni minat masak...minat makan pun same..hehe..memang selalu pasang angan2..harap2 semua angan2 tu dpt terlaksana..slam perkenalan kembali....

    ReplyDelete
  4. bila nakpi tu?bgtau ek.. boleh kirim barang baik punyer!

    ReplyDelete
  5. hehe..boleh2..no hal punyer...

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...