Saturday 11 October 2014

Apabila diri ini mendapat kezutann!!!! - Heppi33years...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Syukur...syukur...syukur Alhamdulillah...rezeki yang tidak terjangka dan bagi Cikma ini lah dia bukti Allah SWT sayangkan Cikma...:)

Guess????...Seperti biasa bila masuk bulan Oktober adalah satu bulan yang penuh wonderful pada aku....bulan yang paling aku nantikan..sebab aku lahir dalam bulan Oktober!!!

Sudah 33....erk????tuo dah Cikma ni...tapi sangat bersyukur di berikan waktu dan di panjangkan lagi umur ini melihat dunia dan melaksanakan tanggungjawab kepada Allah, Mak dan Abah, sebagai pendidik, bangsa dan negara...

Sebenarnya tak adalah rasa nak celebrate secara besar-besaran...sebab sejak kecik tak pernah nak sambut hari jadi sendiri...sekadar wish daripada famili, rakan-rakan dan cousin jer...tak lebih dari itu..kalau ada pun boleh di bilang dengan jari...dalam 2 tahun lepas adik-adik suka naa sambut hari lahir aku ni...bawak makan-makan...potong kek bagai...tapi bila tahun ni masing-masing dah posting tempat lain, aku just rasa tahun ni hanya dok kat rumah...and then makan apa-apa yang patut...(tapi dalam hati tu rasa macam lonely sangat!!!huhuhu)...

Tak sangka plak tahun ni...masih ada yang mahu celebrated sesama dengan aku..huhuhu sangat terharu....ingat sekadar belanja makan simple2 jer...sebab aku bukan jenis mintak bukan-bukan (orang belanja apa aku terima jer...) coz aku memang di ajar tidak meminta-minta dengan orang...but yang menjadi kezutannnya bila rakan2 sejawat ni belanja makan yang agak 'besar' bagi aku dengan siap kek bagai!!!...adoaiii...memang cukup2 rasa terharu dan speechless!!!

Itu yang dikatakan rezeki...baru saja siang tu cakap dengan rakan sejawat dah lama tak makan nasi Arab...alih2 malam tu dapat...huhuhu..memang rezeki...sangat2 berterima kasih kepada mereka yang celebrated kezutann buat budak besor, tua tak sedor diri ni...hahaha....terima kasih daun keladi...:)

Layan sikit gambo ekk....malam tu sangat lah happening...sakit perut di buat asyik gelak makan gelak makan...hehehe....thanks korang dan until now tak tahu sapa yang jadi mastermind dalam ini punya cerita....huhuhuhu.......:)..akan aku ingat moment ni andai tahun depan tidak lagi berada di Kuala Lumpur.....






Sweetness overload!!!...hehehe....dessert from my housemate...memang tak sangka...:)...rezeki lagi...






CIKMA : Kenkadang kita tak sedar ada orang yang masih ambil berat...kenkadang ada ketika nya kita tak sedar Allah SWT sedang melihat dan memerhatikan kita...dan kenkadang walaupun kita tahu kita selalu sangat berdosa dengan Pencipta kita...sebenarnya DIA tidak pernah pinggirkan kan kita...malah lebih menyayangi kita...Syukur Ya Allah...Hanya Kau yang Maha Mengetahui apa yang ada dalam hati seorang hamba MU yang hina ini.......

No comments:

Post a Comment

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...