Monday 4 February 2013

Pesta Buku 1 Malaysia, Karnival Karangkraf dan ADI PUTRA!!!...Finale

Sambung cerita semalam....hehe

Sampai jer En. Adi Putra kita ni..ramai lah kaum-kaum Hawa yang dah start tangkap gambo..Cikma suruh adik aka Cik Ayu jer yang tangkap..kengkonon malas nak beria..haha..dalam hati memang suka giler..haha..control lah nokk!!!..snap nyer snap barulah start untuk sesi ramah mesra dengan peminat..dan bersama dengan penulis buku novel TEDUHAN KASIH (maaf lah ye tak beli pun buku ni...lain kali lah)..

Buka soalan kepada fans..emm..aku tunggu jer time tu..takdelah nak soal bagai..aku just snap gambar jer..soalan2 yang dorang bagi tu..emm sori to say..merapu banyak..suruh nyanyi lah..suruh berlakon lah..soalan yang bukan soalan lah (apa tu??)..hehe..sampai satu tahap orang dah tak tanya sedangkan aku tahu mamat tu memang menunggu soalan yang mencabar minda dia..haha..last2 aku angkat tangan..dan soalan yang di kemukan ialah....:)

- Assalamualaikum..saya merupakan salah seorang peminat En. Adi Putra (ceh..ceh..ceh..mukadimah tak boleh blah!!!)..saya nak tanya bagaimana En. Adi melakonkan watak yang di berikan oleh penulis skrip yang di adaptasi melalui novel...kita tahu jika drama yang di adaptasi daripada novel watak telah di terjemahkan, berbanding dengan skrip yang sememangnya skrip asal  yang di hasil oleh penulis skrip drama yang sebenar..bagaimana En. Adi Putra nak develop watak tersebut??????

Wah!!!panjang giler kan...yang pasti AYAT PERTAMA yang keluar daripada MULUT Adi Putra jer yang aku ingat..TERIMA KASIH..OK..SEBENARNYA SAYA.....tang itu jer aku ingat..yang lain duk menghadap muka dia sambil snap gambar..aku tak ingat langsung jawapan dia..dah tu..dia asyik tengok aku, senyum dan bagi jawapan..aku bila dah macam tu memang tak fokus ler apa dia jawab...haha..but..memang dia jawab panjang berjela..dia angguk..aku angguk..dia senyum..aku senyum balik..walhal ntah apa yang aku pikir..at least..dia menjawab soalan lah kan...haha..aduhai Cikma!!!

Lastly..petang tu lepas ke PWTC..singgah ker Karnival Karangkraf di Shah Alam..huhu..walaupun penat tapi sangat berbaloi-baloi..ramai manusia dan susah giler nak cari parking..tapi sebab nak cari sangat novel SETIA HUJUNG NYAWA...Cikma gagahkan jugak ok..haha..memang banyak sangat buku ni kat sana..tak payah berebut bagai..novel2 lain pun sama...

Jangan tanya berapa banyak duit yang Cikma habiskan..haha..tapi rasa sangat puas hati..yang pertama of coz dapat jumpa En. Adi Putra secara life..kedua dapat beli novel yang kita suka dan ketiga Cikma bangga masih ada lagi yang begitu suka membaca buku di Malaysia ni..memang kita kena terapkan budaya membaca terutama kepada kanak-kanak..tak kiralah genre apa pun pembacaan buku tu..janji kita suka membaca..membacakan JAMBATAN ILMU...:)

Layankan sikit gambar ye...malas nak upload satu2..Cikma edit tau..hehe...






Melting!!!hehe...

CIKMA : 12 buah buku tak silap aku..banyak ke tidak tu..emm..kopak bulan ni...hehe

2 comments:

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...