Friday 20 April 2012

Harta...

Tak banyak..bukan business woman ok..tapi aku mahu juga mencari harta di dunia yang sementara..orang kata kalau tak ada harta pun susah jugak kan di kemudian hari nanti..kita tak tahu masa depan hidup kita ni macam mana...

Alhamdulillah..dalam usia nak mencecah 31 tahun..aku sudah ada sebuah rumah sendiri..walaupun second hand..sekurang-kurangnya nak ada rumah dalam usia 30 tahun ni dah tercapai...cuma buat masa ni aku belum boleh lagi lah nak menetap di rumah tu..aku sewakan ajer..sebelah rumah MAK dan ABAH..hehe..rancangan ABAH..kalau aku beli rumah sebelah tu senang anak cucu nak keluar masuk sebelah menyebelah (hehe..motif utama ABAH..)..mula aku macam tak setuju..plan nak cari rumah luar dari Diamond Bay..tapi yelah kita turutkan jugak pilihan keluarga (macam nak kahwin je dengor nyer..haha)..cuma Cikma bagi syarat...tak nak pakai lagi pinjaman perumahan kerajaan..sebab rancangan Cikma untuk 10 tahun akan datang nak beli sebuah rumah yang baru...dekat mana...aku belum planning lagi..tapi ikut hati nak tengok sekitar negeri Selangor...

Apa-apa pun...Cikma puas hati..duit hasil titik peluh bergajikan cikgu ni..dapat lah beli harta sementara itu..so, bila orang tanya apa yang kita gunakan untuk gaji kita tu..at least aku boleh le berbangga sudah ada rumah sendiri..huhu...ALHAMDULILLAH...:)



Photo by Instagram...so nice..hehe


CIKMA : Harta paling berharga aku...KELUARGA...:)

2 comments:

  1. ....tahniah...
    berdikit2 sementara nak jadi gunung...gitu plak!!!
    ha ha ha..

    ReplyDelete
  2. mamaijat : tq mama..:)..betui2..sikit2 dulu...yg penting sabar kan mama....:)

    ReplyDelete

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...