Tuesday 12 January 2010

Kenangan......IPRM di hatiku.......

Masih kurang sihat hari ni....rase bertambah2 sakit tekak..tgk ank tekak dh nampak bengkak...emm..ntah biler nak sembuh....

En3 kali ni nak citer skit ttg kisah aku kat maktab perguruan (skang institut perguruan)..kat Raja Melewar, Negeri Sembilan...walaupun dah 3 tahun berlalu...tp aku rase cam baru jer smalam aku masuk ke IPRM ni...

Kami satu kelas ader 19 org...patutnyer de 20 tp yg sorang ni x daftar (rugi2)..8 lelaki..11 perempuan (nisbah yg biasa kte tgk kat mane2 institusi pengajian tinggi n kolej2)..huhu...yang aku igat ler..2 dr Perak...3 dr Terengganu..1 dr Perlis...3 dr Pahang...1 dr Sarawak..1 dr Penang..2 dr Johor...1 dr Melaka..1 dr Negeri Sembilan..2 dr Kedah n 2 dr Selangor...kire 1 Malaysia lah...

Average umur dalam baya2 aku jer..paling tua kak Ana (time tu dah der 2 org anak)..yg plg muda umur dlm 24 thn (waktu tu ler..)tp kami masing2 satu kepala..tau lah kan budak2 art ni...kalo jmpe kejap jer jadi ngam..dan sbahagian dripada kami ni lulusan Uitm..(di hatiku)..dan yg lain tu dr Universiti2 lain...

Banyak kenangan yang aku kongsi dgn dorang ni...start dr mula sampai abis ler kami kat IPRM ni...setahun bagi aku satu tempoh yang sangat singkat...pejam celik dah abis..sbb bnyk sgt aktiviti2 luar yg kami buat...nak kate 100%  blajar kat IPRM tu x de pun...selalunyer bnyk kelas yg tertinggal...kalo ader lecturer yg rajin buat kelas ganti pun ader le dlm sorang dua jer...yg lain tu sain kehadiran jer...

Yang best kami dpt buat satu Pameran Seni kat IPRM..walaupun x sehavoc pameran seni kat Balai Seni Lukis Negara...tapi ia tetap yg terbest buat aku...sebabnyer time tulah kami nak perkenalkan setiap course senilukis dan senireka pada member KPLI yang lain espicially pada lecturer kat IPRM..at least dorang tau bakat yg ader pada setiap budak2 art ni sepanjang kami blaja kat Universiti...

Selain tu,mase time BIG (Bina Insan Guru) kat Port Dickson..x silap 4 hari 3 malam kami berkhemah kat situ..mcm2 aktiviti kami buat...dr berkayak..jungle tracking...latihan dalam kumpulan hinggalah malam persembahan...mmg hovoc giler...kelakar mase wat malam persembahan...mmg x bleh lupe...

Kami kat IPRM jugak diberi tugasan tuk menyiapkan pentas utk beberapa acara tahunan kat IPRM...contoh dalam Majlis Konvokesyen dan jugak KAGUM (Kejohanan Sukan antara Institut Perguruan Malaysia)...itu yg kami sibuk...sampai lecturer tegur apsal kami x masuk kelas...ader gak yg bgtau tahun yg kami masuk kat sini merupakan thn yang paling sibuk berbanding thn2 seblmnyer...dah nasib..nak wat camne..tp kami sebenarnyer suke je buat2 keje ni..best sbb bnyak kutip pengalaman...n best x masuk kelas..haha

Banyak lagi aktiviti sepangjang aku kat IPRM ni...pernah seminggu berkampung kat Stadium Negara tuk jadi krew dalam Konsert Kementerian Pelajaran Malaysia...time tu kena jaga artis2 yg kebanyakannya adalah budak2 sekolah...peh!!penat...tp best...Pastu pegi BTN (Biro Tata Negara kat Melaka). Mase tu kami dah nak abis...lepas peksa final kami kena buat kursus KISSM (Kursus Sistem Saraan Malaysia) and then kena pegi BTN untuk salah satu syarat wajib bagi kakitangan kerajaan...Kami gak smpat buat jamuan Majlis Buka Puasa n Jamuan Makan Malam sempena perpisahan kami...mmg best mase tu tp sedih sbb masing2 time tu kena bawak haluan masing2...(time tu x tau dpt posting kat mane)...

Anyway...sampai skang kami still contact each other...walaupun ader yg senyap..tp bagi aku senyap x bererti lupa...btui tak...dan aku gak berharap agar sume member2 aku mase kat IPRM ni sentiasa berjaya dalam lapangan perguruan yg diceburi...harap2 kite dapat jadi guru yang cemerlang mendidik anak bangsa menjadi insan yang gemilang....Insyaallah....



Time Jamuan Pepisahan di Allison Klana Hotel, Seremban



Pameran JEJAK PSV 2007 kat IPRM, N9

CIKMA : Miss u all......KPLI PSV 2007, IPRM..N9...aku teringat gak kes mase kte pegi beraya kat umah Pn.Shamsinah..ingat lagi Tuan Mansor???ahaks....

No comments:

Post a Comment

Pembukaan Semula Sekolah dalam Norma Baharu 2020

Assalamualaikum dan salam sejahtera Bertemu lagi..ewahhh...😅😅😅😅😅😅 kali ni Cikma nak kongsi sedikit buah tangan Cikma sejak aktif konon...